De storm gaat liggen

Net als het zomerweer hier in ons Nederland: na wat stormen en buien is het nu zonnig en kalm van binnen en van buiten. De medicatie doet zijn werk om de tumor klein te houden. Bij de laatste controle lijkt het erop dat dit nu goed gaat.

De eerste drie maanden van de medicatie was het echter nog storm en regen:
Een toenemende moeheid zat mij aardig dwars. Ik zat nog in een opbouwende modus. Maar na de mededeling dat je niet meer gaat genezen, dat dit het is en tijd een onbekend gegeven gaat worden, is het lastig om opeens anders te gaan leven. Want ja, het leven gaat wel door…….  eten, drinken, werken, uitgaan, plezier hebben. Vreemd genoeg verandert dat niet van de ene op de andere dag.
Maar de moeheid was wel een signaal dat mijn leven gaat veranderen.

Daarnaast wilde de tumor nog niet al te enthousiast zich terug trekken. Hij protesteerde en mopperde. Gaf zich niet zomaar gewonnen en was, net zoals ik zelf, niet van plan een stap terug te doen.
Samen moesten wij dus leren ons aan te passen aan de behandeling.

En nadat ik agenda, tempo en hoofd heb aangepast, komen de zonnestralen weer door. De moeheid is nu weer hanteerbaar en niet meer extreem. Ik kan weer volhouden en doorstappen.

10418445_849851601763544_5338487734669924846_n

foto: Must Be A Mermaid

7 Reacties op “De storm gaat liggen

  1. Prachtig Marja, jij bent zo moedig. Respect!

    Liked by 1 persoon

  2. Mar, je weet ook zonder mijn reacties wel dat ik aan je denk. Lezen doe ik zeker. En een voorbeeld ben je ook,samen met Teske. Petje af!!

    Liked by 1 persoon

  3. Tot de laatste wals

    zelden
    of nooit
    komt men stervelingen tegen

    die blijven dansen in de eeuwige regen
    na een pijnlijke diagnose te hebben gekregen

    ze zijn zoals
    hemeltranen
    in de woestijn, voor velen een zegen

    Sterkte, Marja!
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

