Kick up your heels and Dance

Een DANSPLAATJE zonder muziek (die mag je er zelf bij bedenken), maar wel met een gedachte:

want een behandeltraject na de diagnose is een pad waar iedereen  op eigen wijze in stapt en doorheen beweegt. Het is een pad met ups and downs.  Maar een met toch ook wel de vrolijke momenten. Zoals collega-blogger Ladydoc66 deze week aangaf: zelfs de chemo’s worden routine….. En die routine fleur je op met de leuke contacten met lotgenoten op de behandelafdeling.
In dit soort omstandigheden kan je niet meer dan je best doen: en best is dat wat JIJ kan, niets meer en niets minder. Het hoeft dan ook niet in grote stappen, juist die kleine stapjes zijn zo belangrijk.

Daarom is dit plaatje voor mij altijd weer een opfleur moment als het eens tegen zit. Dan bedenk ik mij dat ik veel heb doorstaan en daar steeds weer dansend door heen ga. Omdat ik niet anders kan.
En dan dat mutsje: niet iedereen zal het zien, maar mijn chemo lotgenoten zeer waarschijnlijk wel!! De mutsjes van de chemo-haarloze dagen: wij kennen deze zo goed.  En deze vond ik leuk, had ik ook wel willen hebben toen. Want de mutsjes moesten natuurlijk wel LEUK zijn en matchen bij de kleding.

Daarom deze voor mijn lotgenoten: die nog het pad van de behandelingen aan het volgen zijn en een oppepper kunnen gebruiken. En voor de anderen die het nu goed gaat, maar ook dan nog wel eens een oppepper kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld op die dagen als de twijfels weer eens door je hoofd spoken. Want hoe dan ook: kanker neem je de rest van je leven mee. Dus
KICK UP YOUR HEELS  en geniet van je dansmoment.

Een Reactie op “Kick up your heels and Dance

  1. Dank voor je oppepper Marja!!
    Dance, dance, dance!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

