Pleister op de wonden

Vandaag komt dit blog binnen van een lotgenoot…….. na Sabine’s blog van de overlever naar Femke’s blog van de doorlever…….beide verhalen zijn gevuld met onzekerheden, angsten en stille hoop.
Ik zit pas in die eerste keer, die eerst stap in dit proces van palliatieve behandeling. Ik hoop dat ik er ook minstens 4 meer kan krijgen, maar weet ook dat ik dit niet ten koste van alles wil.  Dus hoeveel keer zal ik zelf toe laten? Hoeveel keer is ook weer hoeveel tijd……..hoeveel tijd wil ik met welke kwaliteit van leven?
Pas als we alle stappen die er mogelijk waren hebben doorstaan, komen wij uiteindelijk bij het moment dat we weten dat wij de laatste stap gaan maken.
Ik maak een diepe buiging voor Femke, voor haar kracht en haar delen met ons. Haar verhaal helpt mij om mijn proces aan te gaan en laat mij nadenken over hoe ik dat wil. En bereid mij voor op wat er nog komen gaat.
Zo hoop ik ook dat mijn verhaal anderen dan weer kunnen helpen in hun stapjes op dit pad met zijn vele onzekerheden, voor de overlevers en doorlevers!

femkevanrossum

pleister

De geschiedenis herhaalt zich. Niet een enkel keertje, maar inmiddels voor de vijfde keer. Vijf keer hoopvol en op het eerste gezicht zelfs succesvol, maar evenzoveel keer uitgelopen op een teleurstelling. Het is steeds twee stapjes vooruit en één stapje terug. Ik ben niet eens meer echt teleurgesteld, want ik reken al lang niet meer op blijvend succes. Ik hoop slechts op tijd, zodat het wonder de kans krijgt om zich verder te ontwikkelen.

Het nieuws dat ook mijn laatste behandeling is uitgewerkt, hakt er toch wel in. Het is weer een tegenslag en een stapje dichterbij het onvermijdelijke. Langzaamaan begin ik te beseffen dat de tijd gaat dringen. Want ik kan niet meer rekenen op meer dan een half jaar per behandeling, omdat de geschiedenis zich ongetwijfeld voor de zesde en zevende keer zal herhalen. Hoeveel keren krijg ik nog en hoeveel tegenslagen komen daarbij kijken?

Dat we overwegen…

View original post 224 woorden meer

Een Reactie op “Pleister op de wonden

  1. Tranen in mijn ogen, ik neem mijn petje af voor jullie onwijs sterke vrouwen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

