Momentje van bezinning 2, hier en nu

Tijd tikt en tijd loopt…… klokken
tijd genoeg of juist tijd tekort….
Wat als wij de tijd eens konden stoppen, in dat moment van nu….
maar dan verlies je al die mooie momenten die nog komen en al die momenten die zijn geweest.

Er wordt wel eens beweerd dat leven vooruit kijken is, het verleden laten voor wat het is en je richten op de toekomst.
Maar wat gebeurt er als je toekomst een onbekend iets wordt, in tijd, in leven?
De tijd lijkt mij nu in te halen. Ik  krijg haast om de tijd die er nog is te vullen  met veel, heel veel mooie momenten. Want erg ver vooruit kijken kan ik niet. Ik weet niet wat er morgen komt, wat ik volgende maand kan doen en ik weet niet of er een volgend jaar zal zijn.
Al die momenten, hier en nu, worden juweeltjes. Die stop ik in het doosje van herinneringen, met een lintje van genieten er om heen.

Wat is het dat mij terug brengt naar het verleden? Waar juist het hier en nu voorbij tikt?
De tijd dat ik nog totaal niet wist wie ik was en waar ik heen zou gaan, beleef ik opnieuw met oude schoolvrienden. Het zijn bijzondere herinneringen aan een mooie tijd op een bijzondere middelbare school. Het zijn bijzondere mensen, die mij blij maken.  Het zijn speciale mensen die ooit op mijn pad van groeien liepen.
Deze speciale, bijzondere mensen lopen nu opeens weer op mijn pad. En vullen  een plek in mijn hart. Het is de vreugde van het weerzien. Het stralen van de gezamenlijke herinneringen. Het warme bad van elkaar weer “kennen” en zien.
Deze oude, nieuwe vrienden krijgen een speciaal plaatsje in mijn juwelendoosje van de momenten. Zij liggen te schitteren en tonen een dikke lach op mijn gezicht. Even geen hier en nu, maar hoe het was.

Mijn verleden en heden zijn op deze manier met elkaar verbonden. Kennelijk gebeurt dat als de tijd vooruit korter wordt dan de tijd die er was.
Onze ouder wordende lijven gaan een feestje vieren. Het feestje dat 45 jaar geleden begon op die bijzonder middelbare school. En ik zal mijn grenzen die dag tarten, uitdagen en totaal negeren. Want voor die dag is het een ander hier en nu: het hier en nu van de herinneringen en toen wij ooit jong waren…………

 

3 Reacties op “Momentje van bezinning 2, hier en nu

  1. Wow Marja, wat heb je dit weer ontzettend mooi geschreven.

    Like

  2. Het gewicht van gedachten

    alsof tijd niet bestaat gaan velen er erg snel aan voorbij
    steeds onderweg naar morgen
    al blijft die altijd verborgen
    vandaag en gisteren dragen we mee, zelfs in nachtkledij

    Hier word ik héél stil van, Marja!
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

