Tijd Reizen…….

Tijd blijft een vreemd  ding:

Tijd gaat soms te snel (ho, wacht…..stop de klok want er is nog zoveel te doen)
Tijd te weinig en waarom gaan er niet meer dan 24 uren in een dag?
Tijd kan ook te langzaam gaan: als je moet wachten op iets dat je snel wilt weten (een uitslag van een onderzoek, de klok lijkt dan opeens veel trager te gaan)
Tijd genoeg: dat is iets wat ik toch zelden hoor……

Tijd kan er ook niet toe doen: en dat is wat ik  mocht ervaren tijdens een fijn vakantie weekje bij één van de oude, nieuwe vrienden. De tijd verdween en de tijd ging van toen naar nu en weer terug, de tijd was er niet, het werd hier en nu. Een week los van alles wat nu elke dag mijn leven bezit.

Vanaf dag 1 na de diagnose gingen alle vakantieplannen de prullenbak in: geen tijd, geen puf, de behandeling stond voorop. Na de behandeling werd er regelmatig gevraagd of ik nu dan op vakantie ging: euh nee, ik was nog aan het opkrabbelen, op zoek naar ,mijn balans en op zoek hoe ik weer moest leven.
Maar na een jaar herstellen was daar het eerste voorzichtige stapje in vakantie land: een kort tripje naar een rustige omgeving, in een  bijzonder hotel bij Deventer. Het werd in alle rust de grenzen verkennen en opzoeken, want ja, ik wil wel wat DOEN tijdens een paar dagen weg. Het werd wandelen en fietsen.
Ontdekken dat ik weer kon genieten. Het was een goede ervaring.

De volgende stap in vakantie land kwam pas  dit jaar in het voorjaar. Weer opgekrabbeld van behandeling 2 durfde ik weer te gaan plannen: het werd een kleine week met een vriendin naar Praag.
Ook al had ik net gehoord dat ik niet meer beter zou worden en nog moest afwachten of we de uitzaaiingen op halt konden zetten, ik wilde juist weg. Mijn plannetje liet ik niet zomaar dwarsbomen.
Met een bestraling vlak voor vertrek moest ik in staat zijn te blijven lopen. Want ja,ook nu weer gingen we wel wat DOEN. Dus lopen, zien en genieten. Deze keer wel vaker met de bus. En een rust moment eind van de dag. Maar het werd weer genieten en de tijd stond weer even stil, los van alles wat nog komen zou.

Tijd maken Bron: Lsltn

Tijd maken
Bron: Lsltn

Door het reizen terug in de tijd, kwam daar ook een contact uit het verleden dat goed voelde. En zo kwam het dat ik in Israël een kopje thee ging drinken aan de keukentafel van een schoolvriendin uit het verleden.
Weer stond mijn tijd voor en week stil. Weer veel gedaan: gelopen, gekeken, geluisterd naar de mooie verhalen over het leven daar. Een land waar de geschiedenis de tijd bepaalt van nu, tijd die verandert en tijd die stil blijft staan.

Na deze week wil ik eigenlijk wel iedere maand op reis…… want dan staat mijn tijd even stil, los van alles.
Ik weet dat ik niet in Wonderland woon en ik ben geen Alice, dus blijf ik voor nu  weer thuis, genieten van de herinneringen en foto’s van het reizen en de tijd in vakantieland.
Tot het volgende plan…….

Reizen in je hoofd Bron: Mad Hatters

Reizen in je hoofd
Bron: Mad Hatters

3 Reacties op “Tijd Reizen…….

  1. Mooi!

    Like

  2. Een zucht leven

    ondanks
    alle ellende
    oorzaak van veel geween

    kan men zich afvragen
    is het waard er-zijn te verdragen

    is één seconde leven
    beter
    dan een eeuwigheid bestaan als steen?

    Ja, tijd blijft een vreemd ding, Marja.
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

