Cijfers Dansen

Zo op de valreep van een jaar dat in maart opeens een andere wending kreeg, eindig ik dan met berichten die van 2016 een goed begin moeten maken:
De nieuwe cijfertjes zijn weer bekend. Naast de dikke 10 voor de kwaliteit van mijn leven, mag ik ook een stabiele 39 en 16,6 toevoegen aan mijn tumormarker.
Tijd voor een Happy Dansje:

Happy Dans

Happy Dans

De oncoloog geeft aan dat het in deze situatie met uitzaaiingen altijd lastig blijft om aan de hand van alleen cijfertjes te weten hoe het gaat. De markers zijn beiden een punt omhoog. Voor de borst van 38 naar 39 en voor de darm van 15,6 naar 16,6 Wat zegt dat dan?
Eigenlijk nog niet veel. Het is wel iets om in de gaten te houden, maar ook niet meteen alarmerend. Pas als deze cijfertjes meer gaan stijgen én er ook nog toenemende klachten bij gaan komen, dan wordt het een ander verhaal.
Mijn rugpijn van afgelopen weken was daarom een spannend iets: ben ik weer te enthousiast geweest bij de danstraining of zijn het signalen van de tumor, die gaat mopperen. Blij dat deze klachten weer minder zijn en zo goed als weg.
Voor nu mogen we aannemen dat de behandeling met de Affinitor/Exemestaan de tumor nog steeds in bedwang houden.

Op naar 2016, zomaar weer een jaar verder…………
new-year-wallpaper-party-dance

 

3 Reacties op “Cijfers Dansen

  1. Tja en normaal zeg je dan iets als … een gelukkig en gezond nieuwjaar … alsof dat voor iedereen maar zo vanzelfsprekend is … niet dus … maar een gelukkig jaar, op alle gebied, mag toch zeker wel? Gelukkig nieuwjaar!!!,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

