Vandaag is……

2 april 2016
Ja ik ben dol op al die spreuken en wijsheden die je op Facebook zo leuk kan verzamelen. Je kan dat ook hier zien aan die plaatjes, grappig of bloedserieus, die ik altijd bij mijn stukjes voeg.
Maar vandaag is er eentje die zo waar is en waar ik niet onderuit kan:
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven!!!

Op de dag dat ik nu officieel geen werknemer meer ben, de werktelefoon, laptop en sleutels heb ingeleverd, blijkt vandaag dat ik aan die laatste sprint voor de eindfinale begin, die laatste wedstrijd om de tijd nog even te snel af te zijn……
Vandaag bleek dat het tumormonstertje van de galweg wel erg nasty is geweest en zijn tentakels al in de lever heeft vast gezet. Het heeft niet zoveel zin dit tentakel operatief of bestralend weg te werken. Want dan zet hij zijn klauwen wel ergens anders in.
Het enige bestrijdingsmiddel is die bom van de chemo. Een bom om tijd te rekken.
En dat maakt het zo lastig: laat ik het monstertje zijn gang gaan, pak ik de pijnstillers kit en run as hell om het leven nog volop te vieren?
Of speel ik deze wedstrijd nog uit, ook al weet ik dat het met verlies zal zijn; verlies van energie, verlies door de bijwerkingen die er komen gaan? Maar met dat kleine beetje hoop op winst van tijd.
Het is nog geen nee of ja. Ik neem tijd en zal pas 23 juni beslissen.
Tot dan rustpauze en tijd om te overdenken.

Overthinking

Overthinking

Tot dan met mijn lief op stap. Om vooral dat leven te vieren. Want daar ben ik nog steeds erg goed in.
Het weekend is dan nu de eerste van veel van die genietdagen.

 

5 Reacties op “Vandaag is……

  1. Ik geniet met je mee en ik tot 26/6, wie dan leeft, wie dan zorgt!

    Liked by 1 persoon

  2. Goed om de tijd te nemen! Hopelijk helpt het om een goede beslissing te kunnen nemen. En ik hoop dat deze julimaand héél lang duurt en daarmee je genietmomenten ook!

    Liked by 1 persoon

  3. Geniet er eerst nog maar ff van met je lief, dat is meer dan verdiend!!! En neem je tijd om te beslissen…. Heel veeeeeeeee
    l genietmomenten, sterkte en een dikke knuffel. x

    Like

  4. nog lekker even genieten en dan zien we wel weer verder.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

