De Wedstrijd

 

Na het nodige denkwerk, het wikken en wegen is er dan een beslissing genomen. De beslissing is er weer eentje vanuit een situatie waar er eigenlijk geen zinnige keuze te maken is.
Want als ik niets doe, weet ik wel dat de tijd korter gaat worden, maar zelfs dan geen garanties van hoe lang en op welke manier.
Als ik wel iets doe, zijn die garanties er net zo goed niet: hoe lang, op welke manier, met welk resultaat…..
Het blijft koffiedik kijken. Het kopje heb ik flink heen en weer geschud en gekeken en gestaard. En ga vervolgens dan op de combi van gevoel en ratio af: niets doen is eigenlijk geen optie, nog steeds niet. Er is nog teveel  leven in mij, er is nog teveel te beleven.
naamloos
Daarnaast gaat het de laatste twee weken ook niet zo opperbest: in plaats van vooruit, lijkt er geen vooruitgang tot zelfs een stap achteruit gezet te worden. De buik gaat meer protesteren. Met als gevolg dat de cirkel ook gaat draaien: buiklast is moe worden, moe zijn is minder eten, buiklast is minder eten, minder eten is moe zijn…….
Met als klap op die beroemde vuurpijl: na het genieten van een geweldig mooi weekend met mijn lief, twee dagen geheel totall loss….. geen beweging meer in te krijgen en een lijf dat alleen maar uit pijn bestaat.

Gelukkig zijn er overal pilletjes voor, dat dan weer wel. Alleen is dat het pad wat ik het liefst zo ver mogelijk vooruit schuif: het pad van de morfine. Eenmaal daar, weet ik dat de tijd gaat komen dat je niet meer zonder kan.
Maar hup, weg met die eigenwijsheid en hop pil erin….. het zijn kortdurende en neem ze alleen voor de nacht. Want tja, daar zijn de lotgenoten verhalen weer: ik weet dat bij meerder pilletjes je vreemd kan gaan doen. Nu doe ik dat af en toe toch van nature al. Maar nog vreemder gaat volgens mij dan wel schokkend worden voor mijn omgeving en wordt vast veel hoofden geschud 🙂
En wonderlijk genoeg moet ik toegeven dat het pilletje helpt. Ik ontspan en sta de volgende dag stukken beter op.

En daarom ga ik de wedstrijd nog maar een keer aan. Hopend op minimaal gelijk spel.
De(vervangende) oncoloog probeert mij nog een beetje op te peppen door aan te geven dat de dosis per keer lager is, doordat het in week 1 een keer wordt gegeven en week2 nog een keer. “Er zijn mensen die dit goed verdragen”.  Ja, ja, vast. Maar zo gammel als ik nu ben, moet ik dat eerst gaan zien.
Hou dus rekening  dat ik twee weken weer op ruststand ga en hoop op een derde week waarin er nog wat te beleven valt. Als dat zo is, staat mijn lief al klaar met de caravan……

Bounce tijd: Ik sta weer boven en neem een nieuwe sprong. In de hoop dat er nog genoeg rek in het elastiek zit.
Vanaf morgen gaat de molen weer draaien en zit ik voorlopig weer in de greep van het ziekenhuis.
Vandaag dus een “vrije”dag  van alles en er op uit met mijn lief.  Weg van dit alles om nog even te kunnen genieten.

4 Reacties op “De Wedstrijd

  1. Pluk de dag!!!

    Like

  2. Ingrid Halbmeijer

    Geniet ervan vandaag en voor de dagen erna heel veel sterkte!

    Like

  3. In reactie op je bounce-tijd zie ik een plaatje van Teigetje die stuitert op zijn staart voor me. Ik hoop dat de ups zo zijn. Maar verder dansen toch vooral de wijsheden van Ijoor en Winnie de Pooh voor mijn ogen bij het lezen van je blog. Ik hoop op nog zoveel mooie dagen en momenten voor je. En dat je lijf draagbaar blijft.

    Like

  4. Hoi Marja, ik hoop dat het vandaag toch weer een dag met een gouden randje voor je was! Als je geen beredeneerde keus meer kunt maken dan is in mijn optiek de beste keus je gevoel volgen. Doen wat voor jou het beste voelt. Ik hoop dat je lijf mee wil werken zodat je in de derde week kan genieten van opnieuw de gouden randjes. Heel veel liefs en sterkte.

    Like

Geef een reactie

